čtvrtek 29. října 2009

Zmrzlý Václavák a nuda v Praze

Tak jak jsem slíbila, píšu znovu. Máte štěstí, že se Klub Terryho Pratchetta postaral, aby bylo o čem psát. Jak je zřejmé z nadpisu, mrzlo se. Chytří z nadpisu poznali i kde. Tak tedy, v sobotu 24. října jsem se účastnila akce Frozen Prague, prvního recesistického počinu vznikající skupiny Omracuc pod Hadatiho vedením. Na poslední chvíli jsem zlanařila i bratra s jeho polovičkou, takže dohromady s mou polovičkou jsme se tam sešli jako čtyřčlenná skupinka, což je 3,6% všech zmrzlých účastníků (a kdo je zvědavý, celkový počet zmrzlých z toho zjistí). K tomu ještě někoik kameramanů a jeden Smrť.
Kdo o akci tohoto typu ještě neslyšel, ať si představí větší plochu, v našem případě dolní část Václavského náměstí, na které přibližně ve stejný okamžik většina z chodců znehybní a ve stále stejné poloze setrvá několik minut. Pak opět v přibližně stejnou chvíli rozmrznou, plynule dokončí započatý pohyb a jdou dál svou cestou. Netřeba dodávat, že nemrznoucí chodci jsou vývojem situace překvapeni, znervózněni, někteří spěšně místo opouští, někteří zblízka studují zmrzlíky, někteří se ihned shánějí po fotoaparátu. Inu, lidi.
Akce se zřejmě docela vydařila. Když se nehýbete, moc toho v okolí nevidíte, ale pohybující se účastníci se vyjadřovali k vizuálnímu dojmu velmi kladně. Měli jsme i dost dobré polohy zmrznutí. Někdo zmrznul na kolečkových bruslích (odvaha!), Aldy s dívčinou na zádech, skoro každý nějak jinak. V naší čtyřčlenné skupince jsem si já oblékala bundu, má polovička mi do ní galantně pomáhala, brácha telefonoval a jeho polovička ho galantně tahala za kravatu. Na internetu jsem ještě téhož dne objevila krátký článek o této akci, vygooglete si "václavské náměstí frozen prague" a snad to taky najdete. ;-) Oficiální video z akce se právě tvoří a až se dohlásí podle čísel účastníci, bude na youtube a kdoví kde všude. Dám vědět. ;-)
Druhým tématem těchto dnů je nuda. O víkendu jsem se dozvěděla, že z loňských zkoušek mi byly uznány všechny, což je na jednu stranu super, protože nemusím opakovat ty už jednou úspěšně složené, ale zároveň to znamená, že na tento semestr mi vlastně zbývá jen ta zpropadená státověda a dva nepovinné předměty, z toho ta rekonstrukce není ani každý týden, ale zatím se scházíme co dva týdny. Nebýt toho, že zítra brzo ráno mám latinu, mohla bych být už v pondělí večer na Moravě a užívat si teplo a pohodlí domova. Takhle si pročítám materiály k té rekonstrukci, taky poslouchám záznamy ze srpna 1968 z DVDčka co mi dal DORFL (díky, jsou tam fakt zajímavé věci!)... a jinak se děsně nudím. Odpověděla jsem na pár inzerátů lidí co chtějí doučit anglicky, taky jsme si konečně natáhla chybějící strunu na kytaru a dneska si hrála... A nejhorší je, že když se nudím, tak jím. Ach jo, zabavte mě, darebáci, nevidíte, že trpím? Ale co, ještě pár hodin a jedu domů, aspoň, že tak. Už se tam moc těším. Zuzanka sice pořád ještě neříká "teta", zato začala říkat plyšové kryse sama od sebe "myš". Ta je ale šikovná! A taky, podle vzoru tatínka vyhánějícího sousedovic krocany ze zahrady, o sebe plácá ručičkama a dělá "Uš, uš!" a takto honí po bytě kočku. No roztomilost sama. :-)
Tak, budu zase končit. Dodám ještě, že po tvůrčí snaze předminulý víkend už patrně zbývá jen jedna schůzka z bratrancem a pirátský film bude úplně dokončen. Tak ještě pohádku, ale dneska je to spoiler alert, výrok z našeho filmu!

Kdepak je má kravička?
Je tohle má kravička?
Dělá na mě: "A do řepy, co to děláte?! Na takové ocasoviny vás užije!"
To je kapitán Barbossa!
Není to má kravička.

PS: Elischko, doufám, že vidíš, jak jsem ti vyšla vstříc!

8 komentářů:

forseti řekl(a)...

No tak nevím, nevím s tím teplem na Moravě. Tak maximálně teplo rodinného krbu, :-).
Konečně! << film

Lana řekl(a)...

No, , když jsem to psala, myslela jsem spíš na teplo maminčiny náruče a čerstvých buchet, možná večerního bříško hřejícího vínka, abych řekla pravdu. ;-)

DORFL řekl(a)...

Za DVD není vůbec zač, Etheríno! Jsem moc rád, že se líbí a hodí. :-)

P.S. Obrázek je opět bezva. :-)

Lana řekl(a)...

Děkuji, už vymýšlím nový. ;-)

Elischka řekl(a)...

Dík za to zarovnání, hned se to lépe čte. :)

A jinak nudu celkem závidím. Taky bych se chtěla chvíli prostě nudit. :)

Lana řekl(a)...

Nezáviď... první dva dny je to ještě fajn, ale pak to ubíjí a je to jako když cítíš, jak se v tobě tvůrčí duch, živost a svěžest rozpadají jako kosti astronauta co už byl moc dlouho ve vesmíru. Prostě zakrníš a ani už se ti do ničeho nechce... půl hodiny koukáš do zdi, prostě apatie. Hrůza. Už aby přišlo nějaké pozdvižení.

DORFL řekl(a)...

Etherínko, můžeš začíst číst ty knihy z toho DVD. Na pár let by ti to vydržet mohlo. :-)

Anonymní řekl(a)...

Barbarossa zakous kosa.
;-)

TM