čtvrtek 8. ledna 2009

Ježení

Ta copak vám bylo naježeno, darebáci? Mi teda všechno možné i nemožné. Od "Kuchařky pro dceru" (doporučuji všem začínajícím a nezkušeným nejen-dcerám) až po lahev na uchování slunečního světla na horší časy. A taky napadl na Štědrý den sníh, což bylo báječné, začal padat nejvíc zrovna o naší tradiční odpolední procházce ke krmelci, a když jsme se netradičně rozhodli pro procházku i někdy v deset večer, už se dalo koulovat. :-) Takže se Vánoce opravdu vydařily. Nebýt nabytých kil, nenašla bych na nich nic negativního.
Taky jsme měli veselo na Silvestra. To jsme se, jako už několik posledních let, rozhodli vynechat rachejtle a všelijaká prskadlaa místo toho si vytvořit a pustit vlastní balón. Tak se celý večer stříhalo a lepilo (musím přiznat, že jsem toho moc nenalepila, protože jsem přišla až večer, z návštěvy u drahého polovičky), až byly hotové tři balóny i s konstrukcí pro (relativně) bezpečné zavěšení obalu od čajové svíčky s lampovým olejem a několika knoty. No nebudu vás napínat, letěl jen jeden, zato letěl nádherně (další dva shořely při pokusu vzlétnout, jednak vlivem větru, který balón z tenkého papíru ohýbá k plamenu uvnitř, jednak vlivem inverze, která bránila balónům vzlétnout, byť byly plné teplého vzduhu). Kdo to kolem nás trochu zná, na toho zapůsobí, že balón byl zřejmě spatřen z Pržna kolegou z tátovy práce s rodinou. Kdo to kolem nás nezná... zkrátka letěl vysoko a daleko, a letěl a letěl, všichni jsme jásali, letěl asi někam nad frýdlantské letiště, až chytil zřejmě boční vítr a po vzplanutí jasným plamenem se rozpadl a zhasl ještě před dopadem. (Opravdu, nic jsme nepodpálili!!!) Ale varuji, tato silvestrovská činnost se neslučuje s požíváním přílišného množství alkoholu! Opilec politý lampovým olejem hoří ještě lépe než obyčejný opilec! Takže zkoušet jedině za střízliva.
No, a zpráva dne. Podstoupila jsem křest ohněm, první opravdovou zkoušku (psaný zápočtový test nepočítám) na vysoké škole, ze svého nejneoblíbenějšího předmětu, dějin práva. A přátelé, MÁM TO! Sice o fous, protože mezi mnou a zkoušejícím vládlo jisté zmatené neporozumění, kdy on se ptal, a já nevěděla na co, ale nebezpečí zažehnáno, mám to v indexu, mám to za sebóóóu! A ten zápočtový test z římského práva taky. No řekněte, co víc jsem si mohla přát... Teď už jen musíte držet palce 20. a 28. ledna, a sice na sociologii a psychologii pro právníky a na státovědu, kdo nebude držet palce a vše ostatní co se dá pro štěstí držet, bude následně obviňován z mého případného neúspěchu a já na něj vezmu Dějiny evropského kontinentálního práva (tvrdá vazba, přes 800 stran), nebo i Dějiny angloamerického práva (skoro 900 stran, ale možná ji budu půjčovat, když už mám dějepis za sebou). Takže bacha na to, držet a držet a držet, i kdyby palce měly upadnout. Já vás za to budu mít ráda.
Tak se s vámi loučím, plňte novoroční předsevzetí, a plňte je už teď, přes rok na ně zapomenete. A buďte hodní, nebo na vás přijde praetor. A jako obvykle pohádka.

Kdepak je má kravička?
Je tohle má kravička?
Dělá na mě: "Corpus Iuris Civilis!"
To je císař Justinián!
Není to má kravička.

PS: Znovu se výrazně přiblížilo datum premiéry našeho pirátského filmového veledíla. Prozradím, že film samotný je prakticky hotov, až na jednu zanedbatelnou složku, a pak ještě na konečné titulky. Vzhledem k mému zkouškovému se dokončení možná o fousíček zdrží, ale už je to v dohledu. Pokud čte tohle nějaký z herců (že, Myriádo), už chystejte kvádro (šaty, Myriádo) na premiéru!

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Gratuluji, miláčku... První zkoušky ohněm máš za sebou, teď už to všechno půjde samo... Cestou vzhůru samozřejmě...

Anonymní řekl(a)...

šprtka :-D

btw, já jsem dostal taky kuchařku

Michal V.

Lana řekl(a)...

Míšo, a taky tu pro dceru? ;-)

Lana řekl(a)...

A mimochodem, jaká šprtka, když za tři a ještě odřené uši? :-D

Hanka Fic řekl(a)...

To jsem tu jediná, kdo nedostal kuchařku?
Ale dostala jsem žehličku!
(Na vlasy :-P)

Lana řekl(a)...

A já svíčky co vypadají jako kamení :-)

Hanka Fic řekl(a)...

Mají na sobě nápis Rolling Stones?